Przejdź do głównej zawartości

Przeczytaj a wiele zrozumiesz

Wyobraźcie sobie dwoje ludzi.
Pierwszy przestrzega dekalogu je tylko czyste pożywienie. Chodzi w sobotę na zgromadzenie. Daje na tacę u siebie w zborze. Dla niego prawo jest Święte i uważa, że jedynie przez jego przestrzeganie może osiągnąć zbawienie. Karci innych, jeżeli łamią prawo i przykazania. Osądza innych na podstawie tego co jedzą i który dzień święcą.. Myśli, że jest sprawiedliwy na podstawie prawa i nie potrzebuje szaty łaski i sprawiedliwości Chrystusa.
Drugi wierzy, że Bóg jest wszechmogący i wierzy jego słowu, że wszystko oczyścił.
Je wszystko oprócz krwi i uduszonego, powstrzymuje się od nierządu. Wierzy w łaskę i wie o swojej niedoskonałości. Wierzy, że miłość jest w stanie zakryć nasze niedoskonałości, również te wynikające z nie wypełnienia wszystkich przykazań w 100%. Chodzi w niedzielę na zgromadzenie, chodzi do więzień głosić ewangelię, chodzi do szpitali głosić ewangelię, pomaga chorym, daje jałmużnę biednym, przyjmuje przyjezdnych, karmi głodnych, pomaga potrzebującym, nie odwraca się od bliźnich.
Rozumie prawo MIŁOŚCI. Wie, że jest grzesznikiem, że nie ma ani jednego sprawiedliwego, tylko Jezus. Przyjmuje szatę sprawiedliwości Syna Bożego jako okazaną łaskę, która zakrywa jego wszystkie niedociągnięcia.
Ktory z tych dwóch wypełnił wolę Ojca?
Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swojej chwale i wszyscy święci aniołowie z nim, wtedy zasiądzie na tronie swojej chwały. I będą zgromadzone przed nim wszystkie narody, a on odłączy jedne od drugich, jak pasterz odłącza owce od kozłów. I postawi owce po swojej prawej, a kozły po lewej stronie. Wtedy król powie do tych, którzy będą po jego prawej stronie: Przyjdźcie, błogosławieni mego Ojca, odziedziczcie królestwo przygotowane dla was od założenia świata. Byłem bowiem głodny, a daliście mi jeść, byłem spragniony, a daliście mi pić, byłem obcym, a przyjęliście mnie; Byłem nagi, a ubraliście mnie, byłem chory, a odwiedziliście mnie, byłem w więzieniu, a przyszliście do mnie. Wtedy sprawiedliwi mu odpowiedzą: Panie, kiedy widzieliśmy cię głodnym i nakarmiliśmy cię albo spragnionym i daliśmy ci pić? I kiedy widzieliśmy cię obcym i przyjęliśmy cię albo nagim i ubraliśmy cię? Albo kiedy widzieliśmy cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do ciebie? A król im odpowie: Zaprawdę powiadam wam: To, co uczyniliście jednemu z tych moich braci najmniejszych, mnie uczyniliście. Potem powie i do tych, którzy będą po lewej stronie: Idźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany dla diabła i jego aniołów. Byłem bowiem głodny, a nie daliście mi jeść, byłem spragniony, a nie daliście mi pić; Byłem obcym, a nie przyjęliście mnie, byłem nagi, a nie ubraliście mnie, byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście mnie. Wtedy i oni mu odpowiedzą: Panie, kiedy widzieliśmy cię głodnym albo spragnionym, albo obcym, albo nagim, albo chorym, albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy tobie? Wówczas im odpowie: Zaprawdę powiadam wam, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, nie uczyniliście i mnie. I pójdą ci na męki wieczne, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego.
Mateusza 25:31‭-‬46
Jak widzimy obowiązuje nas Prawo MIŁOŚCI.
Miłość jest wypełnieniem starego prawa.
To jest to prawo wpisane w nasze serca.
A teraz o ludziach, którzy odrzucają łaskę i myślą, że zbawia się przez inne prawo.
Idźcie więc na rozstaje dróg i zaproście na wesele wszystkich, których spotkacie. Wtedy słudzy ci wyszli na drogi i zgromadzili wszystkich, których spotkali, złych i dobrych. I sala weselna napełniła się gośćmi. A gdy król wszedł, aby zobaczyć gości, ujrzał tam człowieka, który nie był ubrany w strój weselny. I zapytał go: Przyjacielu, jak tu wszedłeś, nie mając stroju weselnego? A on zaniemówił. Wtedy król powiedział sługom: Zwiążcie mu nogi i ręce, weźcie go i wrzućcie do ciemności zewnętrznych. Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów. Wielu jest bowiem wezwanych, lecz mało wybranych.
Mateusza 22:9‭-‬14
Sądzę, że te 2 fragmenty się łączą.
Znam twoje uczynki: nie jesteś ani zimny, ani gorący. Obyś był zimny albo gorący. A tak, ponieważ jesteś letni i ani zimny, ani gorący, wypluję cię z moich ust. Mówisz bowiem: Jestem bogaty i wzbogaciłem się, i niczego nie potrzebuję, a nie wiesz, że jesteś nędzny i pożałowania godny, biedny, ślepy i nagi. Radzę ci kupić u mnie złota w ogniu wypróbowanego, abyś się wzbogacił, i białe szaty, abyś się ubrał i żeby nie ujawniła się hańba twojej nagości, a swoje oczy namaść maścią, abyś widział.
Objawienie 3:15‭-‬18
Sąd bowiem bez miłosierdzia odbędzie się nad tym, który nie czynił miłosierdzia, a miłosierdzie chlubi się przeciwko sądowi.
Jakuba 2:13
Innym prawem się nie zbawisz.
Tylko łaska i miłosierdzie Boże.
Lecz Bóg okazuje nam swoją miłość przez to, że gdy jeszcze byliśmy grzesznikami, Chrystus za nas umarł. Tym bardziej więc teraz, będąc usprawiedliwieni jego krwią, będziemy przez niego ocaleni od gniewu.
Rzymian 5:8‭-‬9
Bóg jest Miłością!
Maranatha!


Bóg jest Miłością – Demotywatory.pl

Nie chodzi o dekalog.
Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swojej chwale i wszyscy święci aniołowie z nim, wtedy zasiądzie na tronie swojej chwały. I będą zgromadzone przed nim wszystkie narody, a on odłączy jedne od drugich, jak pasterz odłącza owce od kozłów. I postawi owce po swojej prawej, a kozły po lewej stronie. Wtedy król powie do tych, którzy będą po jego prawej stronie: Przyjdźcie, błogosławieni mego Ojca, odziedziczcie królestwo przygotowane dla was od założenia świata. Byłem bowiem głodny, a daliście mi jeść, byłem spragniony, a daliście mi pić, byłem obcym, a przyjęliście mnie; Byłem nagi, a ubraliście mnie, byłem chory, a odwiedziliście mnie, byłem w więzieniu, a przyszliście do mnie. Wtedy sprawiedliwi mu odpowiedzą: Panie, kiedy widzieliśmy cię głodnym i nakarmiliśmy cię albo spragnionym i daliśmy ci pić? I kiedy widzieliśmy cię obcym i przyjęliśmy cię albo nagim i ubraliśmy cię? Albo kiedy widzieliśmy cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do ciebie? A król im odpowie: Zaprawdę powiadam wam: To, co uczyniliście jednemu z tych moich braci najmniejszych, mnie uczyniliście. Potem powie i do tych, którzy będą po lewej stronie: Idźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany dla diabła i jego aniołów. Byłem bowiem głodny, a nie daliście mi jeść, byłem spragniony, a nie daliście mi pić; Byłem obcym, a nie przyjęliście mnie, byłem nagi, a nie ubraliście mnie, byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście mnie. Wtedy i oni mu odpowiedzą: Panie, kiedy widzieliśmy cię głodnym albo spragnionym, albo obcym, albo nagim, albo chorym, albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy tobie? Wówczas im odpowie: Zaprawdę powiadam wam, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, nie uczyniliście i mnie. I pójdą ci na męki wieczne, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego.
Mateusza 25:31‭-‬46
Kozły czyniły bezprawie. Przestrzegały prawa, (według nich), nie okazując miłosierdzia.
Owce okazały miłosierdzie, czyli wypełniły całe prawo.
Całe bowiem prawo wypełnia się w tym jednym słowie, mianowicie: Będziesz miłował swego bliźniego jak samego siebie.
Galacjan 5:14
To jest odpowiedź na
Mt. 7,21-23
Smutne, że nawet niektórzy wierzący tego nie rozumieją. Odrzucają szaty sprawiedliwości Chrystusa, wybierając własną sprawiedliwość na podstawie prawa. 🙁 🙁 🙁
Maranatha!
                
Ja to wszystko rozumiem, jednak do czego innego dążę, chodzi o to, że przykazaniami nie osiągniemy zbawienia, a jedynie prawo MIŁOŚCI może nas zbawić
Zauważ, ze jeśli przekroczysz jedno przekazanie, jesteś winien przekroczenia wszystkich.
Nikt nie jest w stanie wypełnić dziesiątego przykazania o czym nauczał apostoł Paweł.
Przykazania to jedynie nauczyciel.
To należało czynić, a tamtego nie zaniedbać.
Postępuj wg przykazań.
Nauczaj o jedynym prawie, które może zbawić człowieka.

Owocem zaś Ducha jest miłość, radość, pokój, cierpliwość, zyczliwość, dobroć, wiara; Łagodność, powściągliwość. Przeciwko takim nie ma prawa.
Galacjan 5:22‭-‬23
Owocem nie owocami.
Cały owoc jest dopiero jak mamy wszystkie jego części.
Bez miłości nie ma nic, bo Bóg jest miłością

 list do Galacjan jest do wszystkich, którzy zasłaniają się prawem, którzy odrzucają łaskę Chrystusa.
Taka ciekawostka
Galatos oznacza mleko.
Wy jak niemowlęta powinniście dorosnąć do pokarmu stałego.
Owszem kozły przestrzegały Tory Bożej, odrzucając łaskę i miłosierdzie.
Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy, bo dajecie dziesięcinę z mięty, anyżu i kminku, a opuszczacie to, co ważniejsze w prawie: sąd, miłosierdzie i wiarę. To należało czynić i tamtego nie zaniedbywać.
Mateusza 23:23

Prawo przyszło przez Mojżesza po grzechu złotego cielca. Tu opisane są dwa sądy jeden sług Boga a drugi wszystkich narodów po wylaniu gniewu Bożego. Jan wyraźnie pisze Po tym poznajemy, że miłujemy dzieci Boże.
gdy miłujemy Boga i wypełniamy Jego przykazania1,
3 albowiem miłość względem Boga
polega na spełnianiu Jego przykazań,
a przykazania Jego nie są ciężkie. Uczynki prawa to ofiarowanie ofiar zeznych tzw przebłagalnych i za grzech. Piszę to dokładnie Paweł wliscie do hebrajczyków ze krew Kozłów nie mogła zmyć grzechu. JESZUA mówi lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. 22 Wielu powie Mi w owym dniu: "Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia, i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia?" 23 Wtedy oświadczę im: "Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości!" czyli anomos czyli anty tory. Każdy, kto grzeszy, dopuszcza się bezprawia2,
ponieważ grzech jest bezprawiem. znów Anomos. I dalej Paweł mówi Dążność bowiem ciała prowadzi do śmierci, dążność zaś Ducha - do życia i pokoju. 7 A to dlatego, że dążność ciała wroga jest Bogu, nie podporządkowuje się bowiem Prawu Bożemu, ani nawet nie jest do tego zdolna. Deutero nomos to drugie prawo czyli przymierze oparte na legalistycznym wypełnianiu prawa i to Paweł definiuje jako nadzorcę. Dni miesiące lata to święta pogańskie i poganskie kalendarz. Paweł mówi o nauce ludzkiej a nie o Bożych świętach

W prawie żeby być sprawiedliwym należało wyznać grzech nałożyć ręce na ofiarę za grzech kapłan ja zarzynał. Potem wylewał krew na podstawę ołtarza. Musiał to być jednak grzech nieświadomy a nie świadome złamanie prawa Bożego. Tak uzyskiwana była sprawiedliwość w prawie i to Paweł nazywa uczynkami prawa a nie przestrzeganie TORY Boga

Chcesz wejść do życia wiecznego?
Oto przepis samego Jezusa Chrystusa.
A oto pewien człowiek podszedł i zapytał go: Nauczycielu dobry, co dobrego mam czynić, aby mieć życie wieczne? Lecz on mu odpowiedział: Dlaczego nazywasz mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko jeden – Bóg. A jeśli chcesz wejść do życia, przestrzegaj przykazań. I zapytał go: Których? Jezus odpowiedział: Nie będziesz zabijał, nie będziesz cudzołożył, nie będziesz kradł, nie będziesz mówił fałszywego świadectwa; Czcij swego ojca i matkę oraz będziesz miłował swego bliźniego jak samego siebie.
Mateusza 19:16‭-‬19
Błogosławieni, którzy wypełniają jego przykazania, aby mieli prawo do drzewa życia i aby weszli przez bramy do miasta.
Objawienie Jana 22:14
I zapytał go pewien dostojnik: Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby odziedziczyć życie wieczne? A Jezus mu odpowiedział: Dlaczego nazywasz mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko jeden – Bóg. Znasz przykazania: Nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij, nie dawaj fałszywego świadectwa, czcij swego ojca i swoją matkę.
Łukasza 18:18‭-‬20
Czy jest tu mowa o szabacie?
Czyli co nie trzeba go przestrzegać w taki sposób w jaki rozumiesz.
Wtedy ci, którzy to słyszeli, mówili: Któż więc może być zbawiony? A on odpowiedział: Co niemożliwe jest u ludzi, możliwe jest u Boga.
Łukasza 18:26‭-‬27
Nie dzień jest ważny, a twoje serce.

Lecz teraz zostaliśmy uwolnieni od prawa, gdy umarliśmy dla tego, w czym byliśmy trzymani, abyśmy służyli Bogu w nowości ducha, a nie w starości litery. Cóż więc powiemy? Że prawo jest grzechem? Nie daj Boże! Przeciwnie, nie poznałem grzechu jak tylko przez prawo, bo i o pożądliwości nie wiedziałbym, gdyby prawo nie mówiło: Nie będziesz pożądał.
List do Rzymian 7:6‭-‬7
Nie będziesz pragnął żony swego bliźniego ani nie będziesz pożądał domu swego bliźniego, ani jego pola, ani jego sługi czy służącej, ani jego wołu czy osła, ani żadnej rzeczy, która należy do twego bliźniego.
Powtórzonego Prawa 5:21
Lecz grzech, gdy zyskał okazję przez przykazanie, wzbudził we mnie wszelką pożądliwość. Bez prawa bowiem grzech jest martwy.
List do Rzymian 7:8
Tu chodzi o dziesiąte przykazanie.
Czarno na białym.
I okazało się, że przykazanie, które miało być ku życiu, jest mi ku śmierci. Grzech bowiem, gdy zyskał okazję przez przykazanie, zwiódł mnie i przez nie mnie zabił. A tak prawo jest święte i przykazanie jest święte, sprawiedliwe i dobre. Czy więc to, co dobre, stało się dla mnie śmiercią? Nie daj Boże! Przeciwnie, grzech, aby okazał się grzechem, sprowadził na mnie śmierć przez to, co dobre, żeby grzech stał się niezmiernie grzesznym przez przykazanie.
List do Rzymian 7:10‭-‬13
Dekalog to prawo cielesne.
Jako nowonarodzeni powinniśmy żyć tym duchowym prawem (2 przykazania miłości)
A dekalog jako nauczyciel pokazuje nam co jest dobre, a co złe.
Co bowiem było niemożliwe dla prawa, w czym było ono słabe z powodu ciała, Bóg, posławszy swego Syna w podobieństwie grzesznego ciała i z powodu grzechu, potępił grzech w ciele; Aby sprawiedliwość prawa wypełniła się w nas, którzy postępujemy nie według ciała, ale według Ducha.
List do Rzymian 8:3‭-‬4
Dlatego, że zamysł ciała jest nieprzyjacielem Boga, bo nie poddaje się prawu Bożemu, gdyż i nie może. Ci więc, którzy są w ciele, nie mogą podobać się Bogu. Lecz wy nie jesteście w ciele, ale w Duchu, gdyż Duch Boży mieszka w was. A jeśli ktoś nie ma Ducha Chrystusa, ten do niego nie należy. Ale jeśli Chrystus jest w was, to ciało jest martwe z powodu grzechu, a duch jest żywy z powodu sprawiedliwości. A jeśli Duch tego, który Jezusa wskrzesił z martwych, mieszka w was, ten, który wskrzesił Chrystusa z martwych, ożywi i wasze śmiertelne ciała przez swego Ducha, który w was mieszka. Tak więc, bracia, jesteśmy dłużnikami, ale nie ciała, abyśmy mieli żyć według ciała. Jeśli bowiem żyjecie według ciała, umrzecie, ale jeśli Duchem uśmiercacie uczynki ciała, będziecie żyć. Wszyscy bowiem ci, którzy są prowadzeni przez Ducha Bożego, są synami Bożymi. Gdyż nie otrzymaliście ducha niewoli, aby znowu się bać, ale otrzymaliście Ducha usynowienia, przez którego wołamy: Abba, Ojcze! Ten to Duch poświadcza naszemu duchowi, że jesteśmy dziećmi Bożymi.
Rzymian 8:7‭-‬16
Chodzi o to, że kto żyje według duchowego prawa, ma Ojca w niebie. Naszego ukochanego tatę! Ojciec będzie nas traktował jak Ojciec, czyli z miłością i miłosierdziem.
To jest ta łaska Boża.
Kto usprawiedliwia się prawem (dekalogiem) i nie żyje według duchowego prawa (2 przykazania miłości) odrzuca łaskę Bożą i z niej wypada.
Pozbawiliście się Chrystusa wszyscy, którzy usprawiedliwiacie się przez prawo; wypadliście z łaski. My bowiem przez Ducha oczekujemy nadziei sprawiedliwości z wiary.
List do Galacjan 5:4‭-‬5
Cóż więc na to powiemy? Jeśli Bóg za nami, któż przeciwko nam? On, który nawet własnego Syna nie oszczędził, ale wydał go za nas wszystkich, jakże nie miałby z nim darować nam wszystkiego? Któż będzie oskarżał wybranych Bożych? Bóg jest tym , który usprawiedliwia. Któż potępi? Chrystus jest tym, który umarł, więcej, zmartwychwstał, który też jest po prawicy Boga i wstawia się za nami. Któż nas odłączy od miłości Chrystusa? Czy utrapienie, czy ucisk, czy prześladowanie, czy głód, czy nagość, czy niebezpieczeństwo, czy miecz?
List do Rzymian 8:31‭-‬35
Podsumowując.
Bo wy, bracia, zostaliście powołani do wolności, tylko pod pozorem tej wolności nie pobłażajcie ciału, ale z miłości służcie jedni drugim. Całe bowiem prawo wypełnia się w tym jednym słowie, mianowicie: Będziesz miłował swego bliźniego jak samego siebie. Lecz jeśli wzajemnie się kąsacie i pożeracie, uważajcie, abyście się wzajemnie nie zjedli. Mówię więc: Postępujcie w Duchu, a nie spełnicie pożądania ciała. Ciało bowiem pożąda na przekór Duchowi, a Duch na przekór ciału; są one sobie przeciwne, tak że nie możecie czynić tego, co chcecie. Lecz jeśli jesteście prowadzeni przez Ducha, nie jesteście pod prawem. A znane są uczynki ciała, którymi są: cudzołóstwo, nierząd, nieczystość, rozpusta; Bałwochwalstwo, czary, nienawiść, niezgoda, zawiść, gniew, spory, kłótnie, herezje; Zazdrość, zabójstwa, pijaństwo, hulanki i tym podobne; o nich wam mówię, jak już przedtem powiedziałem, że ci, którzy takie rzeczy czynią, królestwa Bożego nie odziedziczą. Owocem zaś Ducha jest miłość, radość, pokój, cierpliwość, życzliwość, dobroć, wiara; Łagodność, powściągliwość. Przeciwko takim nie ma prawa. A ci, którzy należą do Chrystusa, ukrzyżowali swoje ciało wraz z namiętnościami i pożądliwościami. Jeśli żyjemy w Duchu, w Duchu też postępujmy. Nie bądźmy żądni próżnej chwały, jedni drugich drażniąc, jedni drugim zazdroszcząc.
List do Galacjan 5:13‭-‬26
Jestem bowiem pewien, że ani śmierć, ani życie, ani aniołowie, ani zwierzchności, ani moce, ani teraźniejsze, ani przyszłe rzeczy ; Ani wysokość, ani głębokość, ani żadne inne stworzenie nie będzie mogło nas odłączyć od miłości Boga, która jest w Jezusie Chrystusie, naszym Panu.
List do Rzymian 8:38‭-‬39
Pawłowi chodzi cały czas o dekalog, czyli cielesne prawo Litery.
Czy już rozjasniłem ci choć trochę tą kwestię?

każdy kto się usprawiedliwia prawem wypada z łaski. My będąc pod łaską mamy przywilej nazywać Boga Ojcem. Będzie nas sądził jak Ojciec sądzi własne dzieci. Dla usprawiedliwiających się prawem, pozostaje sąd z uczynków bez usynowienia. A każdy jest przestępcą prawa. Bo Paweł udowodnił że każdy przekracza 10 przekazanie. Czyli każdy jest winien przekroczenia wszystkich przykazań. Morderstwa, kradzieży, cudzołóstwa itp.
Kto bowiem przestrzega całego prawa, a przekroczy jedno przykazanie , staje się winnym wszystkich. Bo ten , który powiedział: Nie będziesz cudzołożył, powiedział też: Nie będziesz zabijał. Jeżeli więc nie cudzołożysz, ale zabijasz, jesteś przestępcą prawa.
Jakuba 2:10‭-‬11

Czy przestaniesz słuchać swoje 7 letnie dziecko za to że nie wykonuje twoich rozkazów tak jakbyś chciał? Nie bo jesteś jego Ojcem i je kochasz, a miłość zakrywa wiele naszych grzechów i niedoskonałości.
Natomiast pracownik, który nie wykonuje poleceń zostaje zwolniony.
Wolisz mieć Prezesa, czy Ojca?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Babilon końca czasów

Jak zapewne wiecie, Babilon końca czasów to połączenie wielu kultur takich jak: -Babilonu - Medo Persji -Grecja - pogańskiego Rzymu - Egiptu - papiestwa Tutaj wam coś pokażę Te dwie szare istoty (wg ufologów to tzw szaraki), to demony UFO to symbol ich 'Boga' Oko Horusa to symbol ich 'Mesjasza' czyli Horusa Jeszcze mamy piramidkę co powinno nam się kojarzyć z masonerią Mamy także okultystyczny znak, krzyż egipski tzw Anch A także widzimy na dole dwa niebieskie skarabeusze, skarabeusz to symbol zmartwychwstania A jak wiadomo Biblia opisuje kosmitów czyli demony powietrzne jako istoty latające teraz przeczytajmy co mówi Bóg przez swoje Słowo Objawienie Jana 18, 1-3 "1  Potem ujrzałem innego anioła - zstępującego z nieba i mającego wielką władzę, a ziemia od chwały jego rozbłysła. 2  I głosem potężnym tak zawołał: «Upadł, upadł Babilon - stolica . I stała się siedliskiem demonów i kryjówką wszelkiego ducha nieczystego , i kryjówką ws

tajemnicza symbolika

 W tym blogu pokażę masońską symbolikę A to tylko jeden film, 'Alicja w krainie czarów', widzicie ile symboli?